Saturday, October 16, 2010

Rakan Amali Dakwah ISIUKM (RAD)



Bismilah~
Alhamdulillah sudah sekian lamanya blog kembara seorang muslim ini berehat atas sebab-sebab tertentu, akhirnya kini telah di terkini kan. Baiklah, di perbukitan ilmu Universiti Kebangsaan Malaysia sudah pasti mempunyai keunikkannya tersendiri. Jika di Universiti lain khususnya di Malaysia ini, persatuan Mahasiswa Islam atau dikenali PMI pasti wujud.Seperti merujuk pada tajuk kali ini, Rakan Amali Dakwah ISIUKM (RAD) telah ditubuhkan oleh PMIUKM itu sendiri.

Rakan Amali Dakwah (RAD) ISIUKM adalah sebuah unit khas di bawah Exco Perpaduan Nasional ISIUKM yang berfungsi sebagai satu badan penyebar dakwah Islam di seluruh perbukitan ilmu UKM.Lebih mesra dengan nama RAD ISIUKM,bermatlamatkan agar syiar Islam dapat disebar luaskan ke seluruh pelusuk warga UKM...

Mula ditubuhkan setelah usul agar diadakan sebuah entiti dakwah secara amali yang tersendiri dalam ISIUKM dalam Mesyuarat Agung Tahunan ISIUKM yang lepas diluluskan. RAD memberi pendekatan terus dalam menyampaikan risalah dakwah kepada Mahasiswa/i khususnya di UKM itu sendiri.Ianya juga tidak tertumpu dalam mendekati Mahasiswa muslim tetapi juga turut kepada Non-Muslim.

-MUHAMMAD AFIQ BIN MD NASIR-
-kembara seorang muslim-


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...