Sunday, October 10, 2010

Bangkit! Bersama Mahasiswa



Bismillah~
Seperti yang kita ketahui,apabila kita sudah menjejakkan kaki ke alam kampus,sudah pasti berlakunya satu transformasi.Label kita adalah "MAHASISWA" bukan lagi pelajar atau murid atau ape sahaja istilah sebagai seorang mencari ilmu.

Sekeliling seorang mahasiswa sudah pasti dipengaruhi oleh pelbagai pihak. Namun bagaimana untuk kita dapat 'survive' di kampus dengan berjaya? sudah pasti bantuan dari dalam kalangan mahasiswa itu sendiri.

Kita punyai rakan-rakan, kita punyai pensyarah, kita punyai kemudahan.pilihla yang mana anda sukai. Namun jika tersalah pilih bantuan hanyutlah kita. Mahasiswa Islam adalah unggul dalam peribadinya. Namun saya agak pelik dan jelak dan jemu melihat persekitaran kampus. Rakan-rakan yang sedia ada seolah-olah 'bermain-main' dengan alam kampus yang senang-lenang.Pelik..Hairan..jemu!

Saya beranggapan anda yang bergelar mahasiswa dan yang paling penting mahasiswa Islam, perlulah berintegriti dalam segenap perkara. Ketahuilah landasan syariat Islam yang telah anda pelajari. Mana mungkin anda ingin melakukan perkara yang melalaikan di dalam perkara yang bermanfaat? itulah yang anda sering minati.....

Mahasiswa yang budiman. Tidak pernah melihat rakan-rakan sekeliling sebagai bahan gelak ketawa. Bahkan mahasiswa yang berwawasan dan berpendirian, mereka akan sentiasa inginkan perubahan bersama dalam menuju pembangunan seiring syariat Islam yang telah diajarkan.Membangunlah Bersama Mahasiswa. Mereka yang berfikiran sebegini sudah pasti adalah aset penting bagi dalam kalangan mahasiswa yang lain. Rakan-rakan yang lain iaitu Mahasiswa itu sendiri perlu bersama-sama membangun dalam berganding bahu mengutarakan hak kebajikan di alam kampus.Kamulah suara perubahan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...