Monday, March 24, 2014

MH370 : Cabaran dan Ujian

Gambar hiasan (Bukan MH370 sebenar)

Bismillah,


Pertama sekali, saya tidak mahu mengulas itu dan ini apatah mahu menunding jari membuta tuli kepada sesiapa akan tragedi yang menimpa pada pesawat MH370 milik MAS Airlines, sama sekali tidak! Saya sebagai rakyat Malaysia turut simpati akan apa yang terjadi akan peristiwa ini.

Inilah masa negara diuji dengan begitu besar, kalau ujian ini mampu mematangkan negara akan segenap aspek pada masa akan datang, maka, ini harus dijadikan pengajaran buat semua pihak supaya perkara ini tidak berulang dengan kadar yang telah minimum.

Rakyat seluruhnya dengan serta-merta bersatu hati bertalu-talu memohon doa' agar tiada yang buruk berlaku. Sedih dan pilu itu telah mampu tautkan hati-hati insan seluruh Malaysia akan bencana yang menimpa ini. Saya tertarik dengan apa yang disampaikan oleh Ustaz Dr. MAZA, beliau berkata, bagaimana Allah itu datangkan dukacita kepada hambanya adalah agar hambanya kembali tunduk dan menangis memohon kepadaNYA. Barangkali insan pabila gembira, saat itu dia tak ingat akan tuhan, dengan itu, Allah Maha Penyayang, datangkan dukacita itu kepada insan adalah semata-mata ingin hambaNYA kembali kepadaNYA.

Saya kira, waktu ini semua insan di malaysia tak kira agama dan bangsa merasai kepiluan akan tragedi ini, moga-moga, negara kita serta rakyatnya sentiasa teguh dan kuat menghadapi apa jua cabaran dan kembali kepada Allah sepenuhnya.

Moga ada keajaiban yang menyinar buat MH370.

Doa'kan yang terbaik kepada keluarga yang berkenaan.

MUHAMMAD AFIQ MD NASIR
25 mac 14
-ayer keroh melaka

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...